У другій половині 2011 року спостерігатиметься стрімке відновлення активності ЗМІ в регіоні ЦСЄ


Pressa

·

      Посилення взаємодії між представниками ЗМІ в регіонах Центральної та Східної Європи триває

·      Інтернет та телебачення демонструють зростання частки ринку реклами; найбільший спад реклами спостерігається в друкованих ЗМІ

·      Аналітики Erste Group надають перевагу компаніям з якісним балансом і високою платоспроможністю –  Agora , Cyfrowy Polsat, CME для купівлі, TVN до накопичення 

«Спостерігаючи за ринком реклами регіону ЦСЄ, здається, що найгірше вже позаду, але невизначеність все таки залишається, говорить Вацлав Кмінек, медіа-аналітик регіону ЦСЄ Erste Group. – Ми очікуємо, що ринок реклами продовжить відновлюватися в Польщі, Словенії та Чехії, в той час як ринки Південно-Східної Європи будуть відчувати невеликий спад в 2011 році, після чого в 2012 році почне відновлюватися повільними темпами. Ми не припускаємо, що негативні тенденції на ринку поширяться на реальний сектор економіки; тим не менше, ми значно знизили наші очікування щодо рекламного ринку в країнах ЦСЄ на найближчі роки. При цьому в нас оптимістичні очікування стосовно Центрально-Східного регіону, в той час як Південно-Східна Європа залишається нестабільною».

Сектор ЗМІ – характеризується значним рівнем проциклічності, в зв’язку з чим рекламні бюджети тісно пов’язані з поточною ситуацією на споживчому ринку. За сьогоднішніх умов аналітики Erste Group надають перевагу компаніям з якісним балансом і високою платоспроможністю.

 

Безробіття і роздрібні продажі як ключові фактори формування рекламного бюджету

Рівень безробіття в країнах ЦСЄ в 2010 році вже сягнув критичного показника, що призвело до поліпшення умов для споживачів; такі умови призведуть до зростання ринку реклами протягом наступних кварталів. З огляду на реальний ВВП,  темпи економік країн регіону ЦСЄ зростають стрімкими темпами в порівнянні з економіками західноєвропейських країн, і це здійснює позитивний вплив на розвиток ринку реклами. Витрати на рекламу всіх країн ЦСЄ не перевищують 1% ВВП, вказуючи на те, що процес зближення триватиме і надалі. В зв’язку зі зростанням ВВП на душу населення найближчим часом також очікується збільшення частки реклами, яка наближатиметься до показників країн Західної Європи.

«Рівень безробіття та обсяги роздрібних продаж є ключовими важелями впливу на рекламні бюджети. Ринки реклами в ЦСЄ починають демонструвати хороші показники; тим не менше, Південно-Східна Європа все ще залишається слабкою. Відповідні показники в Польщі, Чехії та Словенії повертаються на  докризовий рівень, тоді як повне відновлення в ЦСЄ очікується впродовж наступних п’яти років», прогнозує Кмінек.

 

Інтернет отримав найбільший «шматок рекламного пирога»

Схоже, що довгострокова тенденція зниження рекламного бюджету для газет продовжується, аналогічно відбувається і з журналами. Інтернет виходить на провідні позиції після телебачення. Нещодавній економічний спад в значній мірі підтвердив, що рекламодавці й надалі переходитимуть від газет до Інтернету. «Тиражі, як і раніше, зменшуються проте вже повільнішими темпами, вказуючи на те, що газетний ринок близький до найнижчої точки по тиражному обсягу. З іншого боку, ми не бачимо причин, які б могли стати поштовхом до збільшення тиражів та доходів від них», говорить медіа-аналітик. В цілому, можна очікувати стабілізацію на поточному невисокому рівні ринку друкованих ЗМІ, в той час, коли  переміщення в сторону Інтернету буде продовжуватися.

 

Прогноз

Аналітики Erste Group вважають, що збільшення витрат на рекламу тісно пов’язане з відновленням росту ВВП. На їхню думку, остаточне відновлення має відбутися у 2012 році, коли підвищиться рівень довіри споживачів і зростуть обсяги витрат. Згідно з оглядом реального ВВП за 2011 рік, підготовленим аналітичним підрозділом Erste Group, темпи економічного розвитку країн ЦСЄ зростають швидше в порівнянні з західноєвропейськими ринками: ЦСЄ – 3,2%, єврозона – 1,8%. Така тенденція позитивно вплине на ринок реклами. Очікується, що з ростом ВВП на душу населення найближчим часом відбудеться зростання частки реклами, яка досягне західноєвропейського рівня. За обсягом витрат на рекламу в засобах масової інформації, Інтернет є лідером після телебачення.

 

 

Прес-реліз, дослідження та презентація доступні на сайті Erste Group http://www.erstegroup.com/en/Press

 

Опубліковано у Головна. Додати до закладок постійне посилання.

Напишіть відгук

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s