Кому кеш в кредит: експерт ФІДОБАНКу про найактивніших покупців споживчих кредитів


Plakat_2
• У першому півріччі 2013 року попит на нові споживчі кредити був найбільшим за останні 5 років
• Із загального обсягу приросту кредитного портфелю на кеш-кредити може припадати 30-35%
• Основний попит на споживчі кредити спостерігається серед молоді
• ФІДОБАНК планує вийти на ринок кредитних карт у третьому кварталі 2013 року з новою для ринку схемою ціноутворення

У першому півріччі 2013 року попит на нові гривневі кредити був найбільшим за останні 5 років. Відповідно до даних НБУ, портфель споживчих кредитів та заборгованості за кредитними картами за виключенням кредитів на авто та кредитів під заставу нерухомості виріс на 10,2 млрд грн протягом перших 6 місяців цього року.

Попри близькі до нуля показники споживчої інфляції та номінальний ріст середньої заробітної плати на 8% (рік до року для врахування сезонних коливань), попит на кредитні кошти росте з трьох причин. По-перше, деякий ріст доходів підвищує доступність товарів тривалого користування, в т.ч. за рахунок кредитних коштів, що стимулює ріст кредитування. По-друге, детальний аналіз пропозиції товарів тривалого користування показує зростання цін через постійне оновлення асортименту та пропозицію більш нових та якісних товарів – в країні відбувається заміщення більш дешевих товарів на більш дорогі та якісні. По-третє, економіка України вже рік перебуває в зоні падіння з поступовим зменшенням кількості зайнятих: за останній рік, а головним чином за перший квартал 2013 року, кількість штатних працівників зменшилась на 400 тис. чоловік.

Можна допустити, що значна частина приросту кредитної заборгованості може припасти на кредитні карти, оскільки це найбільш доступний і швидкий кредитний ресурс для людей, що потребують коштів на невеликі і середні покупки, а також тих, хто втратив роботу. Як підтвердження цієї гіпотези, офіційна статистика НБУ теж показує ріст кількості активних кредитних карт від початку 2013 року.

Із загального обсягу приросту кредитного портфелю на кеш-кредити може припадати 30-35%, кредитні карти – 15-20%, кредити на товари тривалого користування – 25-30%, інші кредити (в т.ч. із забезпеченням) – 25-35%.

Основний попит на споживчі кредити спостерігається серед молоді, яка більш відкрита до співпраці з банками і лише починає трудовий шлях. У молоді відносно нижчі заробітні плати, а також порівняно невеликий обсяг накопчених товарів тривалого використання. Цей факт підтверджує і наступна статистика: 31% заявок на отримання кеш-кредитів ФІДОБАНК отримує від потенційних позичальників віком від 21 до 30 років.

«Банки групи ФІДО активно розвивають напрямок споживчого кредитування, — коментує Володимир Буданов, директор з маркетингових пропозицій ПУАТ «ФІДОБАНК». — ФІДОКОМБАНК у 2013 році інтенсивно нарощує продажі своїх кеш-кредитів, тоді як ФІДОБАНК поступово розбудовує технології споживчого кредитування та розширює канали продажів після запуску цього напрямку діяльності у першому кварталі 2013 року. Зокрема, крім продажу у відділеннях ФІДОБАНК пропонує готівкові кредити працівникам корпоративних клієнтів банку, а також здійснює продаж кеш-кредитів через Контакт-центр».

Середні суми виданих кеш-кредитів поки значно відрізняються у ФІДОБАНКу та ФІДОКОМБАНКу: у першому цей показник поки складає 14 тис. грн, тоді як другому – 23 тис. грн. «Ми вважаємо, що показники ФІДОКОМБАНКу як більш досвідченого в кеш-кредитуванні точніше відображають тенденції ринку. Розмір середнього кредиту ФІДОБАНКУ буде поступово зростати в майбутньому до розміру середньоринкових показників», — пояснює Володимир Буданов.

З початком сезону відпусток попит на кеш-кредити поступово знижується. Поки ця динаміка більше відстежується по продажах ФІДОКОМБАНКу. ФІДОБАНК продовжує нарощувати обсяги кредитування завдяки розширенню каналів продажів. Крім того, у першому півріччі ФІДОКОМБАНК нарощує продажі кредитних карт своїм клієнтам. ФІДОБАНК планує вийти на ринок кредитних карт у третьому кварталі 2013 року з новою для ринку схемою ціноутворення, яка повинна привернути увагу активних користувачів.
«Продажі продуктів та обслуговування клієнтів через об’єднану мережу двох банків під єдиним брендом ФІДОБАНКу повинно принести синергетичний ефект у вигляді збільшення обсягів продажів кредитних продуктів», — резюмує Володимир Буданов.

Опубліковано у Аналітика, Головна | Теґи: , , , , , , , , . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

Напишіть відгук

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s